מכללות הי-טק מדיאטק (2002) בע"מ נ' דוויט
|
תא"מ בית משפט השלום חיפה |
63-03-11
18.2.2014 |
|
בפני : שלמה לבנוני |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: מכללות הי-טק מדיאטק (2002) בע"מ |
: מסגנאו מיכאל דוויט |
| החלטה | |
החלטה
1.בעקבות פסק דיני מיום 19.12.13 הונחה בפניי על ידי ב"כ הנתבע בקשה לתיקון טעות חישוב שנפלה בפסק הדין. עיינתי בבקשה, בתשובה ובתגובה לה, והחלטתי לדחות את הבקשה.
2.פסק דיני מיום 19.12.13 הכריע על דרך הפשרה בסכסוך נשוא התביעה. לאחר ששקלתי שיקולים לכאן ולכאן סיכמתי את גדר שיקוליי בסעיף 17 לפסק דיני בו רשמתי כדלקמן:
"נחזור לפרשה שבפנינו. נהיר לי שהנתבע נטל חלק בשיעור אחד בקורס האמור. מן הנתונים שבפניי אני למד כי בקורס היו חמישה שיעורים באופן שלכאורה זכאית התובעת ל- 20% מן השכר שהותנה. מנגד, וכנתון המפחית מהתוצאה המסתמנת, יש לזקוף את העדפתי את גרסתו של הנתבע. ואולם, שוב מנגד, וכנתון המוסיף לתוצאה המסתמנת, יש לזקוף לחובת הנתבע את העובדה שהגם שעזב את השיעור בעיצומו, הנה הוא השאיר תחת ידו את הציוד והחומר שחולק לו. שיקולים אלו הוליכוני להיענות לתביעה במיעוטה, דהיינו בסכום של 2,000 ₪ ממנו יש להפחית המקדמה בסך 500 ₪. בדעתי להורות על השבת אגרה יחסית. אין בדעתי להורות על פסיקת שכר טרחת עורך דין".
3.ב"כ הנתבע סבור כי שגיתי בהנחת המוצא על פיה בקורס אמורים היו להיות חמישה שיעורים. מחומר הראיות שעמד לנגד עיניי הוא למד כי אמור הייתי להסיק כי היו בקורס 37.5 שיעורים. ואם כך הייתי עושה לא זו בלבד שלא הייתי פוסק את אשר פוסק, אלא הייתי מורה על השבה של סכום של 233 ₪ לנתבע. ואולם, ככל שיש ממש בהנחת מוצא זו, אכן פליאה היא בפניי הכיצד לא הוגשה לי אף תביעה-שכנגד בהליך שבפניי.
4.לגוף העניין אבהיר כי קבעתי את קביעתי אודות "חמישה שיעורים" למקרא "דף נוכחות", שצורף כנספח ג' לתצהירי ב"כ התובעת, בו רשמה התובעת, מקרא מפורש, חמישה שיעורים, לרבות מועדיהם, החל מ- 25.7, בו אף נכח הנתבע, ועד 18.8.08, כאשר מעבר למועד זה לא מצויין כל מועד נוסף. משמע, קבעתי את אשר קבעתי לא מחזיונות לבי, אלא על יסוד נתונים שעמדו לנגד עיניי.
5.ומשכך, ולמירב, יכול ששגיתי בפסק דיני, הגם שהנני סבור שלא, ואולם נהיר שלא מדובר בפליטת קולמוס או בטעות סופר, אלא בטעות מהותית שעניין הוא לערכאת הערעור לענות בה, ככל שיוגש ערעור על פסק דיני בדרך ובמועד הקבועים בתקנות.
6.לפיכך הנני דוחה את הבקשה.
הנני מחייב את הנתבע לשלם לתובעים הוצאות הבקשה בסך 3,000 ₪ בצירוף ריבית והפרשי הצמדה כדין מהיום ועד מועד התשלום המלא בפועל אשר ישולמו לידיו הנאמנות של ב"כ התובעת תוך 30 יום מיום המצאת החלטתי זו.
7.המזכירות תחזור ותגנוז התיק.
8.המזכירות תמציא העתק מהחלטתי לב"כ הצדדים.
ניתנה היום, י"ח אדר תשע"ד, 18 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.
_________________________
שלמה לבנוני, שופט
סגן נשיא התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|